Flere parametre gør sig gældende, når et tilbud på en servicekontrakt udfærdiges. Hvad er antallet af lovpligtige eftersyn og hvilken type elevator drejer det sig om? Vi udarbejder derfor en vedligeholdelsesplan til hver kunde og til hvert enkelt stykke udstyr.
Som ved enhver anden maskine, vil komponenterne på en elevator på et givent tidspunkt blive slidt. Udover de lovpligtige eftersyn må man derfor forvente mindre omkostninger til udskiftning af enkelte sliddele.
Et servicetilbud kan derfor sammenfattes på 2 måder:
Fuld vedligeholdelse:
PD Elevator står for fuld vedligeholdelse af anlægget, hvilket indebærer, at elevatoren serviceres i henhold til de lovpligtige eftersyn inklusiv syn- og faldprøver sammen med arbejdstilsynet. Ydermere omfatter fuld vedligeholdelse alle forebyggende arbejder såsom rensning, smøring, justering, udskiftning eller reparation foretaget af alle til anlægget hørende dele.
Tilkald for driftstop og udførelse af reparationer foretages hurtigst muligt og tidspunktet for større reparationsarbejder aftales med køber.
En nærmere beskrivelse af specifikationerne for fuld vedligeholdelse kan rekvireres efter anmodning på info@pdelevator.dk
Servicekontrakt:
PD Elevator står for de lovpligtige eftersyn af elevatoren. Abonnementet omfatter smøring, kontrol og justering af sikkerhedsafstande. Herunder justering af sikkerhedskomponenter samt elevatorens kørsel og stand. Abonnementet omfatter ikke egentlige reparationer eller tilkald, men vi påtager os gerne eventuelle reparationer, som vil blive udført til billigste dagspris.